Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
How effective are subsidies for electric vehicles? An evaluation of Czech policy
Čekal, Jonáš ; Pleticha, Petr (vedoucí práce) ; Ščasný, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá efektivitou českých opatření pro rozvoj elek- tromobility. První programy na podporu nákupu elektromobilů byly spuštěny dvěma českými ministerstvy v roce 2016, přičemž dotace byly k dispozici až do konce roku 2021. K odhadu vlivu českých pobídek na prodeje elektromobilů byla použita zobecněná konstrukce metody rozdílů v rozdílech zkoumaná po- mocí modelu fixních efektů jak časových, tak individuálních. Datové soubory s roční a měsíční frekvencí pozorování obsahovaly data z období mezi lety 2015 a 2021. Zahrnutí Estonska, Lotyšska, Litvy a Polska do analýzy pomohlo odlišit vliv zkoumaných opatření na české prodeje od ostatních vlivů. Jako závislé proměnné vystupovaly tržní podíl elektromobilů a počet nově registrovaných vozidel tohoto typu. Výsledky vlivu českých dotací na rozšiřování elektromo- bility jsou nejednoznačné a ke konečnému zhodnocení dopadu by byl zapotřebí podrobnější datový soubor. Klasifikace JEL O31, O38, R40, H25 Klíčová slova Elektromobilita, Pobídky, Dotace, Slevy, Vyhodnocení opatření Název práce Jak efektivní jsou dotace na pořízení elek- tromobilu? Vyhodnocení opatření v ČR
The Impact of Incentives on Electric Vehicle Sales in the European Union
Tláskalová, Andrea ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Havránková, Zuzana (oponent)
Tato práce poskytuje komplexní analýzu pobídek zaměřených na podporu prodeje elektrických automobilů a zkoumá jejich vliv na toto odvětví v zemích Evropské unie i mimo ni mezi lety 2010 a 2019. Pobídky jsou rozděleny v závislosti na jejich načasování a na typu přínosu, který poskytují, na jednorázové peněžní, opakující se peněžní a nepeněžní pobídky. K určení efektu pobídek je využito metody fixních efektů a metody rozdílu v rozdílech, které zohledňují nepozorované faktory ovlivňující trh s elektrickými automobily. Výsledky modelů fixních efektů odhalily signifikantní pozitivní efekt jednorázových peněžních pobídek na prodej bateriových elektromobilů a signifikantní pozitivní efekt jednorázových i opakující se peněžních pobídek na prodej plug-in hybridních elektromobilů. Analýza individuálních efektů následně ukázala, že pobídky s největším efektem na prodej elektrických automobilů jsou sleva z ceny a daňová pobídka poskytnutá při nákupu vozidla. Pomocí modelu rozdílu v rozdílech byl potvrzen signifikantní pozitivní vztah mezi slevou z ceny vozidla a prodejem bateriových elektromobilů. Klasifikace JEL C33, H71, L62, L98, O31, Q55 Klíčová slova Elektrický automobil, Pobídky, Daňové pobídky, Slevy, Přijetí technologie Název práce Vliv pobídek na prodej elektrických automobilů v Evropské unii

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.